انواع مدل های گوشواره

گوشواره یکی از جواهرها است که از زمان گذشته تاکنون و در فرهنگهای مختلف زنان و مردان استفاده می‌کردند و به گوش خود نصب می‌کردند. نخستین نشانه‌های گوشواره را می‌توان در تمدن ایلام یافت. در آثار برجای مانده، گوشواره‌هایی مربوط به این دوران یافت شده‌است. پس از آن نیز در پیکره‌های تخت جمشید می‌توان کاربرد گوشواره را در میان مردان در آن دوران (نزدیک به ۲۵۰۰ سال گذشته) دید. برگوش چپ مرد نمکی پیدا شده در معدن نمک زنجان که مردی از مردمان روزگار ساسانی است نیز گوشواره‌ای از جنس طلا آویخته بود.


مدل‌های گوشواره

گوشواره آویزان

این گوشواره از نرمه گوش آویزان می‌شود، و همانگونه که اسم گذاری شده‌است به صورت آویزان و قدی است. معمولاً در این نوع سبک از سنگ‌ها درشت خیلی کم استفاده می‌شود ولی تزین آن با جواهرات ریز به زیبایی آن می افزاید. گوشواره‌های آویزانی را به افرادی که گردنی بلند دارند توصیه می‌شود.

گوشواره میخی

گوشواره میخی که با استفاده از یک پین پشت گوش متصل می‌شود یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مورد استفاده در ایران است. شاید بتوان گفت این علاقه به خاطر اطمینانی است که در انداختن این گوشواره دارند. پین این گوشواره بسیار محکم است و خطر گم شدن آن نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار کم است. یکی از ایرادهای این سبک که احتمالا توجه کمی به آن میشه و دردسر ساز نیست میله یا همان حالت میخی آن است که موقع خوابیدن اگر با گوشواره باشید شما را کمی آزار میدهد و پشت گوش فرو می رود. این سبک مناسب تک نگین‌های جواهر و مروارید و کسانی که گردن کوتاهی دارند مناسب است. اگر از گوشواره‌های برلیان و جواهرات اصل و گرانقیمت استفاده می کنید سعی کنید از طلای سفید استفاده کنید.

گوشواره حلقه (چنبره ای)

این سبک که به صورت حلقه می‌باشد مانند حلقه جا کلیدی دور گوش است. این گوشواره قفل مجزایی ندارد و یک طرف دیگر وقتی از نرمی گوش رد شد به درون طرف دیگر رفته و قفل می‌شود. این مدل با سایزهای مختلف می‌تواند مناسب هر اندازه گردنی بشود ولی این مدل اصلا به خانوم‌های مسن توصیه نمی شود.

گوشواره کلیپسی

گوشواره کلیپسی که معروف‌ترین آن‌ها اکسترا است یکی از ناامن‌ترین مدل‌ها در زمینه قفل است البته جدیدا یک قفل اضافه به این مدل اضافه شده اما بازم هم نیاز به توجه بیشتر دارد. توصیه می‌شود از این مدل با سنگ‌های گران قیمت استفاده نشود. ولی در باز و بسته کردن بسیار راحت است و زیبایی خاصی نسبت به دیگر گوشواره‌ها دارد.

گوشواره بخیه ای

این مدل که به صورت یک نخ بخیه است. با ایجاد کردن چند سوراخ روی گوش و رد کردن این نخ طلا از این سوراخ‌ها جلوه خاصی به گوش میدهد، البته این سبک سلیقه بسیار خاصی را می طلبد و همه پسند نیست.

گوشواره های خاص

بعضی از مدل‌ها هستند که در بازار تهران به سختی پیدا می‌شوند زیرا این مدل‌ها معمولاً ایرانی نیستند یا به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. این مدل‌ها همه پسند نبوده و قابلیت استفاده در همه مراسمات را ندارند.

نکاتی در مورد نگهداری صحیح گوشواره ها


از گوشوارههای خیلی سنگین و بزرگ تا حد امکان استفاده نکنید. چون که  این گوشواره ها سوراخ گوش را گشاد کرده و حتی پاره می کنند.

گوشواره های میخی خود را در موقع خوابیدن در بیاورید.

سعی کنید از گوشواره طلا زرد، سفید و استیل و بدون نیکل استفاده کنید.

در موقع ورزش کردن گوشواره خود را دربیاورید.

مراقب اشیائی که امکان دارد به گوشواره هایتان گیر کنند باشید.

در استفاده از روسری ها، کلاه ها و دیگر اشیائی که امکان دارد به گوشواره هایتان گیر کنند، دقت کنید.

راهنمای خرید گوشواره طلا

وقتی می خواهید برای خودتان و یا دیگران گوشواره بخرید، بعد از اینکه بودجه ای را که در نظر گرفتید، بررسی کردید، مدل گوشواره دلخواهتان را انتخاب کنید. اگر شما می توانید چند گوشواره را درگوشتان بیاندازید، می توانید انواع مدل های گوشواره میخی طلا، حلقه ای، آویز و بخیه ای را هم زمان با هم استفاده کنید.


 راهنمای استفاده از گوشواره ها

استفاده از گوشواره های براق و برجسته جلوه بسیار زیبایی دارد و می توان گفت که اولین چیزهایی هستند که مورد توجه دیگران قرار می گیرند.

گوشواره هایی که استفاده می کنید باید با شکل صورت شما کاملا هماهنگ باشند. و با شکل صورت و ویژگی های چهره شما متناسب باشد و همین طور باید به رنگ، فرم و طول آن توجه کنید. زمانی که می خواهید از گوشواره های سنگدار استفاده کنید باید موهایتان رنگ براق داشته و زیاد بلند نباشد. هدف ما از این متن ایجاد تعادل و توازن در نحوه استفاده از انواع گوشواره متناسب با لباس هایتان می باشد. اگر موهایتان مجعد و یا فر است و می خواهید از گوشواره های بزرگ استفاده کنید. بهترین راه برای دیده شدن گوشواره هایتان این است که موهایتان را پشت گوش هایتان قرار بدهید. و همین طور باید به آرایش صورتتان توجه کنید که هماهنگ با رنگ گوشواره هایتان باشد.


 خرید گوشواره بر اساس نوع و استایل مو

گوشواره ها علاوه بر اینکه نقشی مکمل در ظاهر و استایل فرد دارند بلکه توجه دیگران را به سوی صورت و موهای وی می کشانند.


انتخاب گوشواره,راهنمای انتخاب گوشواره

گوشواره توجه دیگران را به سوی صورت و موهای وی می کشانند

در هنگام خرید گوشواره اندازه موهای خود را در نظر داشته باشید

طول موهای شما مشخص می کند که چه نوع گوشواره ای برای شما مناسب است. توجه داشته باشید که دایره انتخاب برای افرادی که موهای کوتاه دارند متنوع تر و هیجان انگیزتر خواهد بود.


گوشواره برای موهای بلند

موهای بلندی که به صورت آبشار بر روی گوش ها می افتد براحتی می تواند گوشواره های گل گوش و توپی شکل را مخفی سازد. برای موهای بلند انتخاب گوشواره های بزرگتر و بلندتر شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. شکل های کشیده مانند بیضی و مستطیل هماهنگی بیشتری با موهای بلند دارند.


گوشواره و موهای کوتاه

موهای کوتاهی که به واسطه آن لاله گوش و گردن آشکار است بیشترین بهره را از گوشواره می برد و فرد را قادر می سازد تا هر نوع گوشواره با هر سایزی را برای خود انتخاب کند. درخشش الماس دکمه ای، یاقوت و سنگ های تراش خورده بر گوش های شما قابل تحسین خواهد بود. همچنین استفاده از گوشواره های خوشه ای نیز بدون نگرانی از بابت نداشتن موهای بلند، می تواند در کنار گردن شما ظاهر زیبا و کاملی ایجاد کند.


 آیا گوشواره های حلقه ای مناسب اند

انتخاب حلقه های بزرگ طلایی یا نقره ای در برابر آرایش موها و شکل صورت می تواند چالش برانگیز باشد. گوشواره های حلقه ای به ظاهر شما وزن و صورت شما را گردتر نشان خواهد داد. اگر صورتی کشیده و موهای بلند دارید، گوشواره های حلقه ای می توانند آن را متوازن و مناسب جلوه دهند.


انتخاب و خرید گوشواره مناسب

اگر صورت شما گرد است استفاده از گوشواره های حلقه ای صرف نظر از نوع موهای شما، آن را گردتر جلوه خواهد داد.


به رنگ موهای خود دقت کنید

تمام موارد و ریزه کاری هایی که در مورد انتخاب رنگ لباس، کفش، آویز، کیف دستی و همچنین رنگ موهای خود باید به آن دقت کنید برای انتخاب رنگ گوشواره هم قابل تعمیم خواهد بود. توجه داشته باشید که گوشواره در موهای کوتاه در کنار مو قرار می گیرد و موهای بلند نقش پس زمینه برای گوشواره ایفا می کنند. گوشواره های طلایی و نقره ای براق همانند گوشواره ای الماس تراش خورده برای هر نوع رنگ مویی مناسب است.

با تمام این توضیحات، هنگامی که به یک فروشگاه برای خرید گوشواره مراجعه می کنید قبل از مواجهه با طیف وسیعی از انواع مختلف گوشواره با رنگ های گوناگون، چند دقیقه ای به ارزیابی نوع و رنگ موهای خود بپردازید و با در نظر گرفتن نوع و رنگ لباس خود برای انتخاب گوشواره مناسب اقدام نمایید.

گوشواره جزء زیورآلات تأثیرگذار است و نشانگر سبک، خلاقیت و حس زنانگی شخص استفاده کننده می باشد. آنها ظاهری ملیح به خانم ها می بخشند و موجب متمایز شدن آنها می شوند. خانم هایی که همواره لباس های رسمی به تن می کنند یا محتاطانه لباس می پوشند به طور معمول از گوشواره به منظور آراستن خود استفاده می کنند.