سنگ آبسیدین و خواص ماورائی آن

در گذشته مردم فکر می‌کردند ابسیدین راهی به جهان دیگر است. همچنین از این سنگ در گذشته به دلیل داشتن لبه های بسیار تیز، برای ساخت صلاح های مانند نیزه و خنجر استفاده می کردند. البته این این تنها کاربرد ابسیدین نبوده و پیشینیان از این سنگ برای ساخت انواع زیورآلات نیز بهره می بردند. جدای از زیورآلات، امروزه از ابسیدین به عنوان چاقوی جراحی استفاده می‌شود، زیرا از هر چاقوی فلزی تیزتر است و ناهمواری ندارد.

هر سنگ با توجه به نوع، شکل و مواد تشکیل دهنده دارای خواصی می باشد که بسیاری از این خواص برای انسان ها نیز کاربردی است. در زیر ابتدا به برخی از خواص کلی سنگ ابسیدین اشاره می کنیم و سپس با توجه به رنگ هر کدام از آنها، خواص‌شان را بیان می کنیم:

  1. این سنگ باعث می شود تا شما با خودتان روبرو شوید و احساسات پنهان و دور افتاده ذهنتان را برایتان فاش می کند.
  2. گفته می شود این سنگ معمولا از اثرات سحر و جادو نیز جلوگیری می کند و مانع بروز احساسات منفی می گردد.
  3. سنگ ابسیدین شخصیت درونی را تقویت کرده و نقاط قوت استفاده نشده را ترویج می دهد.
  4. این سنگ در شما احساس شجاعت ایجاد می کند و ترس از انجام دادن کارهای دشوار را ازبین می برد. علاوه بر این، ابسیدین تعادل بخش و انگیزه دهنده می باشد.
  5. سیستم فکری هند باستان معتقد بود ابسیدین به چاکرای ریشه مرتبط است که مسئول امیال جنسی و ثبات می باشد.
  6. قرن ها پیش، آینه هایِ ابسیدین مشکی برای ارتباط با دنیای ارواح استفاده می شود و اینگونه تصور می شد که برای حل مشکلات در زندگی های قبلی کاربردی است.
  7. ابسیدین برای درمان افسردگی نیز مناسب است.

آبسیدین سیاه:
استفاده از این سنگ در افزایش کنترل اشخاص بر روی افکار و نیت های درونی تأثیر گذار است و استفاده از آن در مراقبه نیز بسیار مفید است. هنگامی که سنگ آبسیدین سیاه در مناطق دریایی قرار می گیرد، انرژی های معنوی موجود در زمین را برای بدن فراهم می آورد. قرار دادن سنگ آبسیدین سیاه بر روی چاکرای چشم سوم، سبب از بین بردن موانع ذهنی می گردد و انرژی های عاطفی پراکنده را متمرکز می کند.
آبسیدین نقره‌ای:
سبب ترویج استقامت و صبر می گردد و استفاده از آن در بهبود عملکردهای ذهنی و روحی افراد بسیار تأثیرگذار است.
آبسیدین آبی:
بر روی چاکرای پنجم تأثیرگذار است و به بهبود ارتباطات خارج از احساسات عادی کمک بسیار زیادی می کند.
همه چیز درباره سنگ آکوآمارینحتما بخوانید
آبسیدین سبز:
این نوع از سنگ آبسیدین نیز در درمان صفرا و افزایش سلامت قلب بسیار مفید است.
این سنگ در بین انرژی درمانگران معروف به سنگ سپر امواج منفی می باشد.
این سنگ در حل مشکلات مفاصل و گرفتگی عضلات مفید است و درد آرتروز را کاهش می دهد.
همچنین در برابر حملات روانی و آزاد کردن انرژی و همچنین افزایش میل جنسی فوق العاده مفید است.
نام دیگر این سنگ، سنگ محافظ است و قدرت را زیاد میکند و استرس را دفع و تنش روانی را از بین می برد.
تحریک ذهن و قوه خلاقیت، حل انسداد هیجانی و تروما و کمک به هضم و سم زدایی از دیگر خواص این سنگ می باشد.
آبسیدین دانه برفی:
ابسیدین دانه برفی از شما در برابر دوستان دروغین محافظت می کند.
خطرات احتمالی آینده را خنثی می کند.
ابسیدین دانه برفی یکی از مهمترین سنگهای شفادهنده شناخته شده است.


منبع: ریسه گالری

ادامه مطلب

سنگ های قیمتی ایران

چقدر با سنگ‌های قیمتی آشنایی داری؟! میدونی از بین دنیای این سنگ‌ها، کدوما رو میشه توی ایران پیدا کرد؟! در بخش صادرات، ایران رتبه 49 جهان رو از این نظر به خودش اختصاص داده و سهم کمی در تجارت جهانی داره. با این حال 6 سنگ قیمتی که در ایران هم پیدا می‌شوند شامل سنگ گارنت ، سنگ عقیق ، سنگ فیروزه ، سنگ یشم ، سنگ مروارید و سنگ لاجورد هستند.  جالبه که بدونید سنگ فیروزه مهم ترین سنگی هست که در ایران استخراج میشه.
اگر به این موضوع علاقه داری، ادامه‌ی مطلب رو رو دنبال کن چون قراره سنگ‌های قیمتی ایران رو معرفی کنیم! علاوه بر این، می‌خواهیم توضیح بدیم که اصلا چطوری میشه سنگ قیمتی پیدا کنیم!
شاید برات جالب باشه که بدونی ایران جز 10کشور برتر دنیا در زمینه سنگ های قیمتی هست. بله همینطوره، ثروت ایران تنها محدود به ذخایر نفتی نیست. خیلی از موارد دیگه مثل همین سنگ های قیمتی هم در ایران وجود داره که ایران رو در رتبه های بالای دنیا از نظر ثروت قرار داده.

سنگ مروارید

هرچند نمیشه مروارید رو در دسته‌ی سنگ‌ها قرار داد ولی میشه اون رو جزء یکی از گرانبهاترین گوهرها در ایران شناخت، از معادن مهم صید مروارید در جهان، هندوستان، چین، ژاپن، سریلانکا، ماداگاسکار، دریای سرخ، آمریکا، انگلیس، فرانسه و خلیج فارس رو میشه نام برد. مروارید در داخل برخی از صدف‌های دوکفه ساخته میشه، زمانی که ذره‌ای خارجی در داخل صدف میشینه جانور لایه‌هایی مرکب از ماده آلی کنکیولین و مواد کربناته را به دور جسم خارجی ترشح می‌کنه که در نهایت مروارید شکل می‌گیره.




اطلاعات چندان دقیقی از طول عمر مروارید در دسترس نیست ولی احتمالا دانه مروارید میتونه حدود 100 الی 150 سال عمر کنه. امروزه حتی انواعی دیده شده که چند قرن عمر داشته ولی سالم به نظر می‌رسیدن. جانور نرم تن درون صدف، حدود هشت سانتیمتره و طول عمری به طور متوسط 13 سال داره.

فیروزه

سنگ فیروزه یکی از سنگ هایی هست که برای اکثر ما ایرانی ها نماد شانس هست و اتفاقا محبوبیت زیادی هم داره. جدا از این موضوع، این سنگ در ایران به وفور پیدا میشه. اگر بخواهیم بر اساس بازار جهانی درباره این سنگ صحبت کنیم، فیروزه نیشابور جز بهترین و مرغوب ترین فیروزه ها در دنیا شناخته میشه. طبقه بندی رنگی این سنگ از آبی گرفته تا رنگ سبز، متنوع است اما فیروزه آبی تیره و یک دست قیمت بالاتری نسبت به فیروزه های دیگه داره.

به جز ایران، فیروزه در کشورهایی مثل آمریکا، تبت، افغانستان، آریزونا و مصر هم استخراج میشه اما فیروزه نیشابور از ارزش خیلی بالاتری در جهان برخوردار هست، سنگ فیروزه در کشور ایران به غیر از نیشابور در دامغان و کرمان هم پیدا میشه.

سنگ عقیق

سنگ عقیق در دسته سنگ‌های نیمه قیمتی قرار داره، ایران هم یکی از تامین کنندگان سنگ عقیق در جهان هست. سنگ آگات یا عقیق معمولی از لایه‌های منظم کلسدونی تشکیل شده و در مرکز اون میشه بلورهای آمیتیست رو مشاهده کرد، از ویژگی‌‌های سنگ عقیق اصل میشه به ریزدانه بودن و شفافیت اون اشاره کرد. عقیق در رنگ‌های سیاه، خاکستری، سفید و زرد تا قرمز، سبز و آبی روشن گسترده هست و در میان سنگ‌های نیمه قیمتی از محبوبیت بالایی برخوردار هست. یکی از معادن قدیمی سنگ عقیق در ایران معدن بایگ در استان خراسان رضوی هست. معدن “بمرود” در خراسان جنوبی، از تامین کنندگان عقیق شجر در ایران هست.


ادامه مطلب...