خواص مروارید پرورشی

مروارید پرورشی علاوه بر ظاهری زیبا و چشم‌نواز، خواص باطنی و اثرات درمانی زیادی هم داره. مروارید از گذشته تا الان به عنوان جواهری گرانبها در میان زیورآلات دنیا به شمار میره. در واقع مروارید یه نوع ماده سخت، سپید و تابان هست که در درون صدف به وجود میاد. توی ادبیات فارسی مروارید به اسم های دُر، گوهر و لوءلوء شناخته میشه. در فرهنگ عامه هم مروارید رو قطرات اشک ملائکه و یا اشک ونوس می‌دونند. در چین باستان مردم بر این باور بودن که همراه داشتن مروارید اونها رو از آتش و اژدهای آتشین محفوظ نگه میداره. حالا توی این مقاله از ریسه گالری همراه ما باشید تا درباره همین مروارید پرورشی صحبت کنیم.


نحوه تولید مروارید پرورشی

پرورش‌دهنده های مروارید، صدف‌های صید شده رو در شرایطی خاص قرار میدن و مروارید تولید می‌کنن. اون‌ها یه ذره خارجی که به طور معمول شن‌ریزه هست رو بین جبه و بدن صدف قرار میدن. صدف به دلیل ورود جسم خارجی، موادی ترشح می‌کنه و دُر تشکیل میشه. مروارید پرورشی نسبت به هسته ذره خارجی که واردش شده، ساختار و ظاهر متفاوتی پیدا می‌کنه.

وارد کردن مواد خارجی به دورن صدف نیاز به مهارت و دقت بالایی داره برای همینم هست که معمولا پرورش دهنده‌ها خانم هستن. پرورش دهنده‌ها از همون اول، روند رشد مروارید رو کنترل می‌کنن تا از کیفیت و شکل ظاهری اون مطمئن بشن. بعد از مدتی دُردانه‌ها رو از بدن صدف خارج می‌کنن. این مروارید‌های خارج شده بعد از تمیز شدن و انجام یک سری ریزه کاری‌ها تحویل جواهر‌سازها داده میشه.


خواص مروارید پرورشی

مروارید در طب سنتی خواص درمانی مشابه سنگ فیروزه، زمرد و یاقوت داره.

مفرح قلب و روح

دفع انرژی منفی

افزایش صبر و اراده

دور کننده غم و اندوه

افزایش حافظه و قدرت ذهن

دور کننده بیماری‌های فکری و روحی

بهبود امراض برای درمان بیماری‌های معده، قلب، جگر،یرقان و بواسیر

بهبود امراض برای درمان بیماری‌های دستگاه مجاری ادارار و کلیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.